Связь между картиной и рамой не случайна: они нуждаются друг в друге. Полотно без рамы похоже на
ограбленного и до нага роздетого человека. Смысл при этом переливается через край холста
и улетучивается с воздухом. И наоборот: рама требует вставленной в нее картины, а иначе
превращает в картину всё что обрамляет. (Хосе Ортега и Гассет, 1921)

Фев

07

Галерея «КалитаАртКлуб» завершує рік живописною виставкою відомої київської художниці Катерини Косьяненко «Мої Мамаї».
Катерина Косьяненко народилася у 1978 р. у Києві. Закінчила РХСШ ім. Т. Шевченка (1996), Національну академію образотворчого мистецтва і архітектури (НАОМА, 2002). Навчалася на театрально-декораційному відділенні у видатного сценографа Д.Д.Лідера. У 2005 р. закінчила асистентуру-стажування НАОМА (живописна майстерня народного художника України, професора В. І. Гуріна). Член НСХУ (з 2002). Учасниця всеукраїнських художніх виставок (з 1999), міжнародних виставок (з 2003). Магістр живопису (2005). Працює в галузі станкового малярства, у театрі, кіно. У 2009 р. стажувалася в Cite Internationale des Arts (Париж). Член Асоціації «Україна-Франція». У 2011 р. стажувалася в Краківській академії образотворчого мистецтва ім. Я. Матейка.
Із статті мистецтвознавця Катерини Мамаєвої: «…У представленому циклі творів…Катерина, здається, з крайньою, притаманною лише дітям, сміливою наївністю звертається до традиційних, навіть утертих тем та образів, які давно стали, з одного боку, візиткою нашої нації та країни, з іншого – невід’ємною компонентою низової культури, знеціненою до шаблону. І з легкістю таланту справляється з цим майже непосильним завданням – навіть не актуалізації традиції, а поетизації того, що стало заяложеною тиражованою схемою. Художниця уважно вслуховується у відголоски минулого, потопаючі у наростаючому шумі мегаполісів. Долаючи лубочність народної картини, узагальнюючи протокольність козацького портрету, приглушуючи пишномовність барокової ікони, Катерина водночас очищує ці різні традиції від пізніх нашарувань (як ікони очищували від кіптяви) і, наповнюючи особистим переживанням, сплавляє їх кращі досягнення у кореневу систему власного мистецтва».

Фото с выставки